برگزاری همایش یعقوب لیث صفاری

به نام خدا
برگزاری همایش یعقوب لیث صفاری
توسط موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم

موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم به مدیریت دکتر محمد رسولی ( پژوهشگر و شاهنامه شناس) قصد دارد در دی ماه سال جاری ( ۱۴۰۲) همایش بزرگداشت یعقوب لیث صفاری را برگرار نماید.‌
یعقوب لیث کسی بود که به زبان فارسی هویت دوباره داد و این زبان ارزنده و مهم را که در حال از بین رفتن بود زنده کرد. او همچنین برای بازیابی استقلال ایران عزیز، بسیار کوشش کرد و تلاش او در این راه پیروزمندانه بود.
یعقوب لیث فرزند سیستان و فرزند برومند ایران است. یعقوب لیث از بانیان اصلی ایجاد شاهنامه بود. اگر یعقوب لیث اسناد بازمانده از دوران کهن و باستان ایران را جمع آوری نمی نمود و این اسناد تاریخی در اختیار شعرا قرار نمی گرفتند،امکان آفرینش شاهنامه نبود.
پدیدار شدن کتاب گرانسنگ شاهنامه از برکات تلاش های میهن پرستانه ی یعقوب لیث است. لذا اگر کار بزرگ یعقوب نبود،شاید هرگز شاهنامه هم نبود.
بر هر ایرانی و بلکه بر هر فرهنگ دوست، در سطح جهان فرض است که یاد این رادمرد بزرگ تاریخ ایران را گرامی بدارد.

از همین رو موسسه ی فرهنگی بزرگمهر حکیم، بنا دارد همایشی برای یعقوب لیث در تهران برگزار نماید.
موسسه از همه ی پژوهشگران، دانشمندان، تاریخ شناسان، دانشجویان و از همه ایرانیان فرهیخته درخواست می نماید که در رابطه با این شخصیت بزرگ، مقاله،شعر، تخقیق و پژوهش، دل نوشته و…بنویسند و به دبیرخانه ی موسسه فرهنگی بزرگمهر ارسال نمایند.
به یاری خدا، این نوشته ها همگی با همکاری یکی از دانشگاه های معتبر کشور، به نام نویسندگان در قالب کتاب چاپ و منتشر می گردد.
موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، از همه ی سمن ها، انجمن ها و بنیاد های فرهنگی ،ادبی و از همه ی گروه های فرهنگی کشور برای مشارکت در این کار خیر، دعوت به حضور و مشارکت می نماید. زمان برگزاری همایش یازدهم دی ماه سال ۱۴۰۲ در تهران می باشد.
علاقمندان از سراسر کشور و جهان می توانند ،نوشتار خود یا هر کتاب و جزوه و…را به نشانی :
تهران، صندوق پستی :
۱۶۷۶۵- ۴۸۸
از طریق پست ارسال نمایند.
نیز از طریق رایانامه ی
m_irsni56,@yahoo.com
نوشتار و مقاله یا پیام ارسال نمایند.
هم چنین تلفن همراه ۰۹۱۰۲۲۲۱۴۰۹ جهت ارتباط با دبیرخانه ی همایش در نظر گرفته شده است.
اخبار تکمیلی و بعدی نیز از طریق رسانه ها و هم چنین از طریق تارنمای موسسه به نشانی
Bmlaw.ir
به آگاهی می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *