همایش بررسی شخصیت تاریخی بزرگمهر حکیم

همایش بررسی شخصیت تاریخی بزرگمهر حکیم بر اساس کتاب بزرگمهر حکیم نوشته ی دکتر محمد رسولی.
بزرگمهر حکیم یکی از اشخاص است که در شاهنامه از او یاد شده است. دکتر محمد رسولی شاهنامه شناس مشهور، راجع به این شخصیت شاهنامه ای و تاریخی، کتاب مفصل نوشته است. شاید بتوان گفت از جهت کمیت و کیفیت، کتاب «بزرگمهر حکیم» نوشته ی دکتر محمد رسولی کامل ترین کتابی که تاکنون راجع به نگارش در آمده است.
کتاب بزرگمهر حکیم آقای رسولی، جلب توجه صاحب نظران در رشته های گوناگون از جمله تاریخ دانان، شاهنامه پژوهان و ادیبان را نموده.
سپس برخی دانشمندان، اهالی کتاب، فضل و ادب پیشنهاد دادند جهت تجلیل و تکریم استاد دکتر محمد رسولی برای نگارش این کتاب مهم و ارزنده، برنامه ی نکوداشت و پاسداشت نویسنده (محمد رسولی) برگزار نمایند.
لیکن خود آقای دکتر رسولی، گفتند اگر قرار است چنین برنامه و نشستی بر قرار شود، پس تجهیزات به نام و برای خود شخصیت بزرگمهر حکیم باشد. از این رو با صلاحدید دکتر محمد رسولی (شاهنامه شناس) مقرر شد همایش علمی جهت بررسی شخصیت بزرگمهر حکیم و چیستی و کیستی او که یکی از اشخاص مهم شاهنامه است، برگزار شود.
از این رو با همکاری خانه ی اندیشمندان علوم انسانی، همایش علمی بررسی شخصیت بزرگمهر حکیم بر اساس کتاب دکتر محمد رسولی در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در تالار خیام خانه ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار شود.
این برنامه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی و با حضور علاقه مندان به مباحث تاریخی به ویژه تاریخ ایران باستان و علاقه مندان به ادبیات و شاهنامه برگزار شود.
در این نشست علمی دانشمندان بزرگی مانند استاد:
دکتر رضا شعبانی استاد تاریخ و چهره ی ماندگار علمی کشور و دکتر هوشنگ طالع تاریخ پژوه و شاهنامه شناس و دکتر محمود دهقی استاد دانشگاه و شاعر و نویسنده و پروفسور بهنام ملکی استاد دانشگاه و مدیر پایگاه خبری اقتصاددان و نیز دکتر محمد رسولی نویسنده و شاهنامه شناس از جمله سخنرانان در این برنامه می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *