ایران و روابط بین الملل-شیوع کشنده بیماری های مرگ آور(محمد رسولی)

ب)شیوع کشنده بیماری های مرگ آور:

روسیه از نظر میزان وقوع بیماری های قلبی و سرطان، مقام اول را در جهان دارا است.

دلایل ظاهری و قابل پیشگیری مثل تصادف ها حدود ۱۵ درصد مرگ و میر را موجب می شوند و با وجود این که به نسبت دیگر کشورهای صنعتی در روسیه خودرو کمتری وجود دارد اما میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات در این کشور ۱۰۰۰۰۰ نفر بالاتر از کشورهای صنعتی است.مرگ های ناشی از قتل در سال ۲۰۰۶ حدود ۳۰۰۰۰ نفر بود که با میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت الکلی برابر و حتی از میزان خودکشی هم بالاتر است.

گرایش به الکل باعث رشد قابل توجه میزان بیماری های قلبی شده است.

روسیه از شیوع کم نظیر ایدز، سایر بیماری های مقاربتی و سل رنج می برد.

رشد ایدز در روسیه بیشتر از هر کشور دیگری می باشد، به طوری که ۱/۳ میلیون نفر از افراد بالغ روسیه یعنی حدود ۱/۱ درصد جمعیت این کشور آلوده به این بیماری هستند.

به خاطر شیوع سل در میان روس ها، داشتن آمار مرگ های ناشی از ایدز کار بسیار دشواری است.طبق آمار سازمان بهداشت جهانی تقریباً درهر صد هزار نفر از جمعیت روسیه، ۱۵۰ نفر آلوده به بیماری سل هستند.

اکثریت وسیعی از مبتلایان به ایدز در این کشور از طریق استفاده از مواد مخدر تزریقی که در میان جمعیت جوان کشور فراوان است به این بیماری دچار شده اند.

بر اساس برخی آمارها، حدود ۲ میلیون روس یعنی ۱/۹۶ درصد جمعیت روسیه، مواد مخدر تزریق می کنند.

یک مقام رسمی کنترل مواد مخدر در این کشور پیش بینی کرد که تعداد کل مصرف کنندگان این مواد در روسیه در سال ۲۰۱۴ از حدود ۲ میلیون نفر کنونی به حدود ۳۵ میلیون نفر برسد.

این آمار نگران کننده ناشی از مواد مخدر افیونی ارزانی است که از افغانستان و آسیای مرکزی وارد می شود و همچنین ناشی از تولید داروهای تقلبی تولید شده درداخل روسیه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *